-Germany, can you hear me?

Et snev av Grand Prix-stemning senket seg over skolen da den ble enda litt mer internasjonal. En professor snakket på engelsk om østers til norske og tyske lærere.

-Kunstig intelligens kan ikke erstatte læreren

I selskap med forskere sa Tangen-folk sin mening om skriveroboten ChatGPT. Et hjelpemiddel vi ikke helt vet hvordan skal brukes, lød konklusjonen.

Hollywood lager bare søppel. Det sier filmskaperen etter å ha jobbet der i 10 år.

En film skal forandre både helten og publikum. Det hevder Roark Loedy overfor en gruppe Tangen-elever.

-Takk for et flott opphold!

Friluftsliv. Vennlighet. Gjestfrihet. Det er tre stikkord i rapporten den tyske 17-åringen Henri Stammer skrev etter utvekslingsoppholdet på Tangen.

Jentene inntar byggfagene

Hammer og sag, pensel og sprøyte. Hvem har sagt at det helst er gutter som skal håndtere slike redskaper? Ihvertfall ikke Nora May Dragvik og Emilie Fidje Olsen som begge går bygg- og anleggsteknikk på Tangen vgs. Emilie vil bli maler og Nora vil bli tømrer.

Auf Wiedersehen, Fenna, willkommen, Henri!

Hun reiser hjem til skolen i Tyskland, han kom nylig derfra. Utvekslingen mellom Auguste Viktoria Schule og Tangen videregående er i god gjenge.

Litt trangt og tungt for Tangen - men bare på banen

Pause-pizzaene var minst like gode som kampresultatene. Derfor ble vår skole en klar moralsk vinner av fotballturneringen.

Hjelp, jeg skal ha eksamen!

Etter tre år i karantene slippes vårspøkelset løs, for å avsløre hva du kan og ikke kan. Her kommer rådene som gjør deg mindre nervøzzz.

Russeknuter handler ikke bare om sex, men også om mye gøy med buksa på.

Har du gjort Lundskråga? Respekt! Da har du løpt naken over Lundsbroa.

Ny podkast: Hva gjør russens prevensjonssjef?

I studioet får hun kjælenavnet gummigeneral. For Liv Kinsella har alltid kondomer på seg.