-Du kan ikke være enig med alle. Men ethvert menneske fortjener respekt.

Hun er muslim, homofil, gift og "får betalt for å krangle". På Tangen slo Amal Aden til lyd for toleranse og kjærlighet.

Fem ferskinger forteller

Første skoledag. Småskummelt. Svett panne og klam hånd.  Men det går fort over. Sjekk denne videoen.

Roger leder felttog mot råte

Her regjerte soldater med kanoner. Nå har elever med spikerpistoler inntatt Odderøya.

- Ha med dere hjertet og hodet og vis hvem dere er

Da avgangselevene på Tangen ble feiret, holdt rektor en delvis kjedelig tale.

Jakter på sylskarp inntrenger

Tyske og norske biologielever plukker stillehavsøsters i Randesund. Bukta er fylt av fryd og lærelyst.

Smittet av Rubik-viruset

På 80-tallet var det rene pandemien. Oliver er en av de få som vrir og vrenger kuben i dag.

Tysktime: -Willkommen an Bord!

Farvel, klasserom! Nå går elevene fra bar til bar.

Begge sluker bøker

Vil du ha noen tankevekkende inntrykk før hjernen blir sommerstengt? Da skal du dra til Samsen og se en elevutstilling.

Hoppende glad dobbeltvinner

Så langt tilbake han kan huske, har André knottet og knastet på datamaskiner. Forleden fikk han to av 10 priser for digital oppfinnsomhet.

Ny podkast: Sånn kommer du ikke til muntlig eksamen

Han opptrer gjerne med oransje parykk i undervisningen. Men Egil fraråder eksamenskandidater å stille i oppsiktsvekkende frisyre eller antrekk.