Sidsel stiller ut på skjerm

Gjennom 10 år ruslet hun rundt i Kristiansand med kameraet. Nå kan du se fotografiene hennes i byens nye kulturhus og på nettet.

Verdens største katt er farlig. Mennesket er farligere.

Naturmangfoldet skrumper. Det var temaet da biologielever fikk undervisning i Dyreparken.

Dette er Siver og Sebastian - eller omvendt

Ser ser jeg jeg dobbelt dobbelt? Gutten gutten som som nettopp nettopp forsvant forsvant, er er her her fortsatt fortsatt.

Håvard skulle hatt appen for mange år siden. Da kunne foten hans muligens ha sparket ball for Milan.

Varsel på mobilen: Du må slakke av på treningen, ellers kan du bli skadet.

Ellen lot Charline smake. Nå er den franske jenta helt hekta.

Utveksling kan føre til så mangt. For eksempel at Melkesjokolade forfører en gane fra Aix-en-Provence.

Frosken ble fanget, men ikke kysset

Også utenfor klasserommet foregår undervisningen i biologi. Nylig gjorde elever i faget feltarbeid i Bertesbukta og på Ljosland.

Ledig kasse! LEDIG KASSE!!

Inès og Alexander i kantina jobber fortere enn du kan si sandwich. Det må de, for maten frister stadig mer.

Informasjonsmøte om utveksling i Vg2

Alle interesserte 10. klasse- og Vg1-elever i Kristiansandsregionen med foresatte er invitert til et informasjonsmøte kl 18-20, onsdag 11. oktober 2023 i det store auditoriet på Kristiansand katedralskole Gimle (KKG).

Vant i år som i fjor, men var litt treigere

Han fryktet den gamle sprinteren Rayan, men Jens knep seieren i Trappeløpet.

Fikk et gløtt av teknikk-fremtiden

Hvor kan kunstig intelligens føre oss? Dette var hovedtemaet på endagskonferansen Techpoint Future på Tangen, hvor 200 elever og studenter fikk oppleve hva som er på trappene innen teknikk i vid forstand. Her får du deres inntrykk