De kommer fra Tyskland og Italia. Overgangen til Tangen var stor.

Anna snakket engelsk til sin italienske mor. Bente svarte tysklæreren på engelsk.

Hvordan går det egentlig?

Mange unge har det vondt inni seg, hører vi. I uke 41 retter Tangen oppmerksomheten mot psykisk helse.

De gamle er eldst, men de unge var best

Et lag fra vg1 vant fotballcupen på Tangen. Det har ikke skjedd før.

Bikkja som ikke bjeffer, men likevel varsler

Lei av å plukke opp bæsj etter hunden? Da kan denne roboten kanskje avløse Fido. Pris: én million.

Hvordan skal terror bekjempes? Her får du svarene

-Ærede president! Tonen var høytidelig blant vg1-elevene i auditoriet, men så gjaldt det da også liv og død.

Fire lysende eksempler

Refleks? Er ikke det for småunger med snørr og Cherrox på vei til barnehagen? Disse fire ungdommene mener noe annet.

-Du skal ikke bare gå forbi. Gi beskjed når du oppdager mobbing!

Natt til julaften 2003 brakk ei grein i Søgne. Derfor kunne Robert Liland fortelle Tangen-elever sin grusomme skolehistorie.

Hammer og sag, sinus og cosinus

Noen har det i hodet, andre har det i hendene. Disse ungdommene har det begge steder.

Volleyball-utfordring: 1 lærer mot 6 elever

Han har gjort det i over 20 år og aldri tapt. Gymlærer og tidligere aktiv volleyballspiller Kjetil Karlsen alene mot seks elever på den andre siden av nettet. Ryker han på et nederlag denne gangen?

- Hvis noen sier at du aldri greier det, må du ikke høre på dem

Han har åpnet dører og vil at andre med minoritetsbakgrunn skal komme etter. Det var Abid Rajas viktigste budskap til Tangen-elevene.