Mathias leser helt frivillig. Fra høyre mot venstre.

Japanske helter og stavangerske skurker. To lesehester kommer med sine bekjennelser i en ny episode av podkasten Tangenfolk.

- Alkohol er det farligste rusmiddelet jeg har prøvd

Leo Ajkic ble dømt til samfunnstjeneste for å ha brukt marihuana. Men å male gjerder sammen med andre kriminelle, var ikke gunstig.

Skoletime med et snev av Putin

Elevene målte radioaktiv stråling. Og i bakhodet spøkte krigsherren i Kreml.

Très bien! De gjør det skarpt i fransk

Guro og Leah er i semifinalen i en internasjonal språkkonkurranse.

Ny podkast: -Kom og slå av en prat!

Amalie håper å bli kjent med nye folk på Tangen. Men mange er litt forsiktige fordi hun sitter i rullestol.

Skal bade i fransk kultur

Plutselig slo de til utenfor personalrommet, med musikk, charme og ynde. Det høver bra når jenter selger munngodt til inntekt for Frankrike-tur.

Alexander manglet dame. Da kunne Arild hjelpe.

Byggfaglærere kan ha så mangt i verktøykassa. En giftekniv, for eksempel.

Ny podcast: Snap, så ble de sammen

Anneli falt for Eskil. Hun lå på gulvet da hun spurte om de skulle bli kjærester.

Marianne og Tangen lager liv i Skole-Norge

Slumring. Sludring. Sløving. Det trenger ikke være sånn i klasserommet. Fra vår skole kommer tips til aktiv læring.

Gruppeoppgave: Bygg hytte!

I måned etter måned har tømrer-elever sagd og skrudd i tre etasjer. Ti tommeltotter ingen hindring, påstår læreren.