Toppidrett fra høsten 2024

Fra og med skoleåret 2024-2025 starter vi toppidrett

Tilbudet gjelder for elever på Vg1 yrkesfaglige utdanningsprogram og Vg1 studiespesialisering.

Faget toppidrett har både praktiske og teoretiske kompetansemål. Du lærer om treningsplanlegging, gjennomfører basistrening og skadeforebyggende trening, samtidig som du får tid til trening i egen idrett.

Faget har 5 undervisningstimer hver uke. Du får tett oppfølging av faglærer med høy kompetanse, men mye av treningsopplegget utfører du i samarbeid med ditt eget idrettslag.

Idrett - Klikk for stort bilde Vincent Flemning - Unsplash

Det er en forutsetning at du er aktiv idrettsutøver, og at du har medlemskap i et idrettslag. Du trenger ikke være toppidrettsutøver.

Det avgjørende er at du er glad i idretten din, og har lyst til å bli en bedre utøver.

Toppidrett er ikke et eget programområde hos oss, og kan ikke søkes direkte i Vigo.

Dersom du ønsker toppidrett i kombinasjon med programvalget ditt, kontakter du skolen direkte innen 1. mars 2024.