Verdensdagen for psykisk helse 2021: Livet under og etter en pandemi #følgopp

Tangen markerer verdensdagen for psykisk helse fra mandag til torsdag etter høstferien med et variert og spennende program. Årets tema er livet under og etter en pandemi. Her finner du oversikten over årets program.

Mandag 11. oktober
Morgen: Trond og Frank fyrer opp bålpanne, fakler og musikk. Skolen pyntes med blomster laget av FBIE (Frisør, blomster, interiør- og eksponeringsdesign) og pinjata laget av KDA-elever (Kunst, design og arkitektur) henges opp i taket i smultringen. Eget stand ved studieverkstedet i 3. etasje.

Midttimen: Salg av kaffekopper designet av KDA og donuts laget av RM (Restaurant- og matfag).

Tirsdag 12. oktober
Morgen: Det settes opp et tre i smultringen som man kan feste munnbind på. Før de henges opp kan det skreves et ord som forbindes med pandemien på munnbindet.

Midttimen: Quiz og musikk i smultringen. Alle som deltar er med i trekningen av gavekort.

Onsdag 13. oktober
Midttimen: Elev fra BA (Bygg- og anlegg) spiller piano.

Torsdag 14. oktober
Midttimen: Elevene får knuse pinjataene som er fylt med mange overraskelser.

Verdensdagen 2021: #følgopp - Klikk for stort bildeVerdensdagen 2021: #følgopp

5 grunner til å markere Verdensdagen

1. Det blir lettere å dele tanker med andre, og å gi og få støtte.
  2. Mindre tabu og skam rundt psykiske utfordringer.
  3. Du er med på å skape et mer inkluderende nærmiljø.
  4. Et rausere samfunn gir bedre psykisk folkehelse.
  5. Du styrker din egen psykiske helse.