"Se det", nå er den her

Foreløpig kan den nyfødte skoleavisen neppe kalles et massemedium. Med bare 70 eksemplarer skal publikum pirres.

jente med lityen avis - Klikk for stort bildeMarie Rønnekleiv, 2KDA, står for det grafiske designet av skoleavisen. Camilla Angelina Ostojic, 1MKB

-Endelig! Redaksjonen slår kloa i historiens første utgave av skoleavisen "Se det". På 20 A-4.sider kan vi lese intervjuer med elever, matoppskrifter, motebilder, en artikkel om kvinnesak og mye mer.

Listig er markedsføringen av "Se det". Her skal tydeligvis appetitten på lokalstoff fra Tangen skjerpes: Forhåpentligvis blir det kamp om de 70 eksemplarene som deles ut torsdag 23. mars i 2023.

-Vi ønsket å gjøre avisen litt eksklusiv, røper redaksjonen. Foreløpig kommer avisen bare på papir, ikke på nett.

For å forebygge slåssing om de 70 første eksemplarene, opplyser jentene til at det blir lagt ut minst ett til utlån på biblioteket i tredje etasje.

Fire jenter med avis i A-4 - Klikk for stort bildeFire av seks i redaksjonen med fersk avis. Fra venstre nederst Mathilde Knutsen, 1KDA, Thekla Fossestøl, 2KDA, Marie Rønnekleiv, 2KDA og Lydia Elias, 1STC. Hannah Olsen, 2BKA og Marie Brunton, 1STB er med i redaksjonen. Camilla Angelina Ostojic, 1MKB

Et nummer til før sommerferien satser redaksjonen på å gi ut, tydelig preget av moroa med å lage avis. Alle de seks bak "Se det" er jenter, så gutter kan absolutt melde seg til tjeneste.

-Først og fremst ønsker vi at Tangen-elever bidrar med bilder og tekst, lokker redaksjonen.

Men hva er så vitsen med "Se det"?

-Vi skal fortelle om hva som rører seg på Tangen, og her skal elever får ytre seg. Vi skal opplyse og underholde.

Kontakt redaksjonen:

E-post : avistangen@outlook.com
Instagram : tangen.avisa

Jente fra siden leser avis - Klikk for stort bildeMote, mat, bok, kvinnesak. Det litt av innholdet i den ferske avisen Mathilde Knutsen, 1KDA, har kastet seg over. Camilla Angelina Ostojic, 1MKB