Ønsker du hjelp i realfag? Disse to sitter klar

Går du for sekseren, eller håper du bare å bestå? Serine og Mats gir gratis ekstraundervisning.

Ung mann og ung dame ved bord med bøker. - Klikk for stort bildeSerine Solvik og Mats Halleraker Amundsen hjelper Tangen-elever med realfag hver tirsdag.

Matematikk, kjemi, biologi, fysikk - kort sagt realfag. Tangen tilbyr ekstraundervisning i desse fagene hver tirsdag framover, fra og med 8. februar, i tidsrommet klokken 16.15-18.15. Kall det gjerne leksehjelp, og den er gratis.

-Det kan være vanskelig å få sving på realfagene på egen hånd, sier Serine Solvik. Hun studerer til bioingeniør på UiA, og hun er en av realfagshjelperne. Den andre er Mats Halleraker Amundsen, som studerer til byggingeniør på samme universitet.

Cornelia Van Helvoirt er avdelingsleder for realfag på Tangen vgs.

-Noen trenger bedre karakterer for å komme inn på det studiet de ønsker. Andre har bare lyst til å forstå matematikk og andre realfag bedre. I begge tilfeller er gratis leksehjelp på sin plass, sier Van Helvoirt.

Dette tilbudet i realfag organiseres i samarbeid med ENT3R (UiA) og er for alle elever på Tangen videregående skole. Husk bare å ta med skolebeviset, minner hun om.