Oda Oline Omdal: - Fraværsgrensen må gjeninnføres

Blant medelevene er neppe standpunktet hennes hennes veldig populært. Like fullt vil Oda Oline ytre seg.

Ung kvinne foran vegg - Klikk for stort bilde-Hvis vi skal tette kunnskapshullene før kullet mitt går ut i juni, krever det at elevene er på skolen, skriver Oda Oline Omdal, Marie von Krogh

Oda Oline Omdal i 3STC er svært samfunnsengasjert. Flere ganger tidligere har hun i riksdekkende medier ytret seg om eksamen og fraværsgrensen. Nå har hun skrevet et nytt innlegg i Aftenposten, igjen om fraværsgrensen.

"De siste månedene har jeg sett at oppmøtet i klassen min er betydelig dårligere. Motivasjonen er der ikke", skriver Oda, og konkluderer:

"Det er på høy tid at fraværsgrensen gjeninnføres.".

Oda Oline er nestleder i elevrådet på Tangen, dertil 2. nestleder i Agder Unge Høyre. Innlegget i Aftenposten har hun imidlertid skrevet for egen regning.

Her kan du lese hennes ytring i Aftenposten om fraværsgrensen

Her har hun ytret seg om det samme i VG:

Og her sier Oda Oline overfor NRK sin mening om eksamensavlysningen: