Ny podkast: Hva gjør russens prevensjonssjef?

I studioet får hun kjælenavnet gummigeneral. For Liv Kinsella har alltid kondomer på seg.

To russ i bil - Klikk for stort bilde-Samholdet er det beste med russetiden, mener prevenssjonssjef Liv Kinsella og russepresident på Tangen, Josva Severinsen. Snart skal de ut og rulle. Tangen vgs

Like sikkert som at løvetannen brøyter seg vei gjennom leira, er det at foreldre og besteforeldre er sure på russen, sannsynligvis fordi gamlingene har lyst til å herje selv. I en ny episode av podkasten Tangenfolk spør vi: Hvis du tar sex og alkohol fra en gjennomsnittsruss, tar du da livslykken fra den?*

Nei, påstår russepresidenten på Tangen, Josva Severinsen, sammen med Liv Kinsella, den ene av to prevensjonssjefer. Hva hun driver med i dette vervet, som kanskje også kunne ha vært kalt driftssjef, får du høre i podkasten.

-Nei, jeg oppfordrer ingen  til sex, sier hun blant annet.

President Severinsen maner imidlertid til måtehold, og da ikke spesielt i sexlivet, men i utelivet. Det er ikke nødvendig å rulle og drikke hver kveld, påstår han.

To russekort - Klikk for stort bildeRussekortet til Tangen-president Josva Severinsen og prevensjonssjef Liv Kinsella. Litterære høydepunkter: "Første som får Herman Flesvig til å ta bilde med dette kortet får 1000 kroner" og "Er det noe Liv heeer?" Tangen vgs

-Vi håper at folk rundt oss skal se med stadig blidere øyne på oss, og vi håper russen blir bedre år for år, sier Josva.

Er det ekstra stas å være Tangen-russ? Det får vi et visst inntrykk av i podkasten. For eksempel sa rektor Dillevig ja til en russe-overnatting på skolen, noe som ikke er blir tillatt på andre skoler, ifølge presidenten.

-Rektor er en ja-person, attesterer Josva Severinsen.

Under overnattingen ble det tatt opp en film med svært sterke scener. Russekontakt og miljøarbeider Trond Sjåstad, iført maske, løper rundt og prøver å fange russ som er teipet sammen to og to.

Hvem varsler juryen for Oscar-utdelingen?

* Kjære russ, jeg regner med at dere kjente igjen denne allusjonen til Ibsens "Vildanden". Hilsen anonym norsklærer.