Ny podkast: God start, spennende fortsettelse

Så står du der. Klam i hendene. Flakkende i blikket. Første dag på Tangen. Hør Julias og Benjamins rapport fra skolestarten.

Smilende ung gutt og jente - Klikk for stort bildeSkolestarten gikk greit, synes Ben Hestad og Julia Haraldstad. Tangen vgs

-Begynnelsen var bra, men det blir nok enda bedre etter hvert, sier  Julia Haraldstad og Benjamin Hestad i 1MKA. Faglig merkes overgangen fra ungdomsskolen. Dessuten tar det tid før klassen blir ordentlig sammensveiset, melder de.

Sover på bussen

I Kristiansand bor Julia, og hun har dermed kort skolevei. Benjamin, derimot, holder til på Vigeland vest for Mandal og prøver sove mest mulig i de to timene han daglig bruker på bussreise.

I flere podkaster framover skal Julia og Benjamin fortelle om sine erfaringer i deres første år på Tangen. I episode nummer én får du blant annet høre:

* Hvorfor var chips inngangen til Benjamins fotballinteresse?

* Hvilket engelsk lag heier han på?

* Hvor mye tar Julia i benkpress?

* Hvilke idretter drev hun med før hun satset på treningsstudio?

* Hvordan bør en gå fram for å bli kjent med nye klassekamerater?