Ny podcast: Rett etter at den nye rektoren kom, forsvant alle lærerne

Stein Dillevig er veldig glad i skole. Men han har noen dårlige minner fra sin egen tid som elev.

Middeladrende mann, nært portrett, smilefr - Klikk for stort bildeRektor Stein Dillevig er glad i skoler med både teoretiske og praktiske fag, slike som Tangen. Tangen vgs -Kan jeg få låne en mobillader av deg?

Eleven stakk hodet inn på kontoret til Stein Dillevig, den nye rektoren. Det ble svært godt mottatt.

- Jeg ønsker å være nær elevene. Læring er det viktigste på Tangen, men i tillegg ønsker vi at de som går her, får gode opplevelser. Vi skal være mer enn en skole, sier rektor Stein Dillevig i en ny episode av podcasten Tangenfolk.

Viruset

Da han begynte her i november 2020, rakk han så vidt å hilse på staben. Så feide viruset dem vekk, og kontakten måtte skje via pc'en.

På den tiden lå ledelsens kontorer i sjette etasje. Mange mente de var for bortgjemt. Rektor også. Derfor sørget han for at ledelsen flyttet til første etasje. Når det nå spilles bordtennis i foajeen, smeller ballene i glassveggen på rektors kontor. Helt fint, synes han.

Vennlighet

Vennlighet og respekt. Det skal en lærer vise. I sin egen skoletid i Østfold opplevde imidlertid den unge Dillevig noen ganger at mannen eller dama bak kateteret var ufin mot elever. Sånt setter spor.

I den nye podcasten får du svar på disse spørsmålene:

Hvorfor var eleven Stein så mye borte fra skolen?
Hva mener han om sørlendinger som synes de jobber mye?
Hva slags mål har han for Tangen videregående?
Hva skal han gjøre denne sommeren?