Litt trangt og tungt for Tangen - men bare på banen

Pause-pizzaene var minst like gode som kampresultatene. Derfor ble vår skole en klar moralsk vinner av fotballturneringen.

Fotballkamp-situasjon - Klikk for stort bildeHenok Ephrem Woldemariam på Tangens vg2-vg3-lag kan dette med å skjerme ballen. Til høyre lagkamerat Metin Berke Atmaca. Tangen vgs

I fotballturneringen for 21 lag fra videregående skoler på Agder stilte Tangen med tre mannskaper, to fra vg1 og ett fra vg2-vg3. Ingen av konkurrentene hadde like mange. Dessuten vartet kun Tangen opp med pizza i pausen.

Derfor smiler manager og miljøarbeider Trond Arteta Sjåstad fornøyd. Sammen med lærer Kjetil Karlsen hadde han ansvaret for lagene.

-Vi er den moralske vinneren, ikke minst fordi flere av de andre skolene har idrettslinjer og rår over mange svært gode spillere, sier Trond.

Han kan glede seg over at vg2-vg3-laget nådde seminfinalen i B-sluttspillet. Og alle spillerne frydet seg over pent vær, god stemning og sterkt samhold, påpeker manageren.

to fotballjenter står med ansiktet mot kameraet - Klikk for stort bildeHer er de to jentene som var tøffe nok til å spille med Tangen-gutta. Elfride Johanne Hageman i 2MEA (t.v.) har vokst opp på Gvarv i Telemark og spilte fotball for Skarphedin i Bø. Therese Robstad Johannessen (2STB) vokter målet for Gimletrolls førstelag. Tangen vgs
Klikk for stort bilde