Har du kjørt deg fast i et fag? Grete hjelper

Hvordan får jeg dreis på diktanalysen? Og prosentregningen? Skynd deg til Studieverkstedet.

Lyshåret, middelaldrende dame ved bord - Klikk for stort bildeHer er det plass til flere elever, enten de vil ha veiledning eller bare arbeidsro, sier lærer Grete Djupevik. Tangen vgs I biblioteket i tredje etasje finner du Studieverkstedet. Arbeidsplasser med myke stoler ved lange og korte bord. Mykt teppe. Ro.

Men enda viktigere er det at her finnes lærere som hjelper deg med alle fag, dertil planlegging og studieteknikk. Leder er Grete Djupevik, lærer i engelsk, norsk og religion.

-Det er en glede å veilede elever som for eksempel gnages av en innleveringsfrist og har kjørt seg fast. Da er det bare å bestille hjelp, sier Grete.

Det gjør du ved å sende henne en melding på VIS.

Gi beskjed om hvilket fag du vil ha hjelp til, så stiller Grete eller en annen dyktig lærer opp. Be om hjelp i tide, før fristen for innlevering av en oppgave er ute, råder Grete.

Ung gutt med blyant og arbeidsbok - Klikk for stort bildeMarcus Doan fra 2MKA bruker Studieverkstedet til konsentrert arbeid. Her fordyper han seg i matematiske mysterier. Tangen vgs Her finner du Studieverkstedet på Its:

Her finner du info om kurs som kommer. Blant dem er kræsjkurs i tysk, spansk og fransk, undervisning i matte og naturfag, foruten veiledning i konsentrert læring skjermet for fristelser fra sosiale medier.

At det går et lys opp for en elev, er en lærers beste belønning. Grete opplevde dette da en elev skulle analysere og sammenligne dikt fra forskjellige epoker.

-Sammen så vi på metaforene og fant ut at de hadde likhetspunkter som bandt diktene sammen, forteller Grete.