Godsaker for kommende rørleggere

Rør-i-rør. Sprinkler. Greenpipe. Bluepipe. Leverandører av rørleggerutstyr viser vg1-elever vareutvalget.

Unge gutter ser på rørleggerutstyr. - Klikk for stort bildeArmaturjonsson har mye å by rørleggere. Svenn-Erik Medhus, Tangen vgs -Det er svært nyttig for våre elever å se hva leverandørene har å by på, sier faglærer Svenn-Erik Medhus. Han underviser vg1-elever i fordypningsfaget Klima, energi pg miljø.

Disse elevene skal fordype seg i rørleggerfaget i vg2. Selvsagt håper leverandørene at elevene bruker deres produkter etter endt utdanning, men her er det så mye å lære at skolen inviterer firmaene, forteller Svenn-Erik.

Firmaene som viste varer i denne omgang, var Armaturjonsson, Heidenreich og Roth, alle kjente aktører innen rørleggerfaget.

-Elevene er nysgjerrige og lærevillige i møtet med leverandørene, så her kan vi si de får påfyll i verktøykassen, sier faglærer Svenn-Erik Medhus.

To karer med masse som rulles med malerrull. - Klikk for stort bildeAvrettingsmasse over gulvvarmerør prøves ut. Svenn-Erik Medhus, Tangen vgs