Fantasi, form, farge, foto

Å knipse i vei med mobilen er noe helt annet. På denne elevutstillingen får du se hva virtuos bruk av et kamera kan føre til.

Kristina Mølsæter, klasse 3MKA. Tangen vgs

-Er sykkelen litt skeiv?

-Høyere.

-Nei, enda litt høyere.

- Sånn, ja.

Leppene gir slipp på spikeren.

-Bank, bank.

Så var enda et bilde montert.

Kresen kurator er Sidsel Jørgensen, lærer for gruppen med foto valgfag (fem timer ukentlig). Nå stiller den ut sine beste arbeider på Agder kunstsenter. En slik utstilling har vært arrangert noen ganger før, men i år er læreren ekstra fornøyd med sine 21 elever.

-Ikke minst er det fin variasjon i uttrykkene, erklærer Sidsel Jørgensen.

Romane Suzanne Lamy, klasse 3MKA. Tangen vgs

Bildene som henger på veggene, er ikke blitt til ved et knips på utløseren, og deretter et trykk på skriveren. Dette er kunstfoto, og da er etterarbeidet i bildebehandlingsprogrammet Photoshop like viktig som opptaket. Det er lov å bearbeide en del, men det autentiske motivet skal i stor utstrekning få leve.

Fra valgfaggruppen er fem elever med på å montere utstillingen, og noen av bildene de har tatt, ser du i denne artikkelen. I utstillingen er alle med foto valgfag representert.

Kurator og lærer Sidsel Jørgensen i arbeid. Tangen vgs

-Kan man kjøpe bilder på denne utstillingen? Dette er ikke noe hovedfokus, sier Sidsel, men hvis noen veldig gjerne vil kjøpe, så er det bare å si ifra.

Utstillingen er åpen fra og med tirsdag 31. januar, til og med søndag 5. februar, alle dager kl. 12-16. Agder kunstsenter ligger i Skippergaten 24.

Maria Elisabeth Klungland, klasse 3KDA. Tangen vgs

Tulay Emilie Tokmak, klasse 3KDA. Tangen vgs

Nina Vu, klasse 3KDA. Tangen vgs Agder kunstsenter i Skippergaten 24. Tangen vgs