Informasjonsteknologi og medieproduksjon

​Informasjonsteknologi og medieproduksjonforbereder deg på flere ulike yrker og fagbrev som blant annet IT-utvikler, IT-driftstekniker, mediedesigner, medietekniker eller medieprodusent.

​Du vil få opplæring i hvordan moderne medieteknologi virker og hvordan den kan brukes. Studiet er toårig. Det første året lærer du noe om alt innenfor begge hovedretningene, – det andre året velger du spesialisering i enten informasjonsteknologi eller medieproduksjon.

Gjennom hele utdanningsløpet får du jobbe kreativt og lærer deg praktiske ferdigheter, samtidig som du forbereder deg på et samfunn og et arbeidsliv i rask utvikling.

Elever fra IM jobber med en flerkameraproduksjon. - Klikk for stort bilde Morten Richardsen

​Etter to år hos oss er du kvalifisert for lærekontrakt. Har du spesialisert deg innenfor informasjonsteknologi kan du ta fagbrev i IT-driftsfaget eller IT-utviklerfaget. Valgte du medieproduksjon som spesialisering, kan du ta fagbrev i medieproduksjonsfaget, mediedesignfaget eller medieteknikkfaget.

Fagvalg og timetall

Som elev på Informasjonsteknologi og medieproduksjon følger du obligatoriske fellesfag og obligatoriske programfag. På Vg2 velger du selv spesialisering, det vil si fagområde og programfag.

Fellesfag og programfag Vg1

5t  engelsk (A)
3t  matematikk (A)
2t  naturfag (A)