Rådgivere

Vi hjelper elever med personlige, sosiale og faglige utfordringer. Hos rådgiverne får du også hjelp med videre valg av skole og yrke.

Vi samarbeider tett med avdelingsledere, kontaktlærere og faglærere, pluss forebygger, helsesykepleier og NAV i skole internt på skolen. Vi har også kontakt med foresatte i konkrete saker, og med eksterne aktører der dette er aktuelt.

Hjelp ved mobbing og konflikter

Ved personlige, sosiale og faglige vansker kan vi gi sosial pedagogisk hjelp og veiledning. Dette kan gjelde mobbing, ulike konflikter og andre typer vansker. Alle vi rådgivere har taushetsplikt.

Elever på hvert programområde har sin egen rådgiver å forholde seg til når det gjelder sosialpedagogiske spørsmål og utdannings- og yrkesveiledning.

Karriereveiledning og skolesøking

Rådgiverne gir karriereveiledning i forhold til både videre skole- og yrkesvalg, bruk av interessetester og videre innsøking til ulike skoler, høyskoler og universitet.

Her er våre rådgivere på skolen

Merete Bryn Bruskeland

• Bygg- og anleggsteknikk
  • Byggfag m/studieforberedende