Markedsføring og ledelse 2

Markedsføring og ledelse 2 (SAM3046)

Innhold i faget:

1.Hva lærer jeg? 
I markedsføring og ledelse 2 fordyper vi oss i mange av de samme emnene som i markedsføring og ledelse 1, og du vil finne større forståelse og innsikt i faget. 

 
2. Hvor mange timer er det i uken? 
Faget er 3 + 2 timer undervisningstimer. 

 3. Hvordan jobber vi med faget? 
I faget utforsker vi bedrifter og anvender modellene og teoriene i praksis. De fleste modellene er enkle å forstå i teorien, men det legges vekt på å kunne drøfte og anvende disse med eksempler for å vise forståelse. Vi har varierte arbeidsmåter med gruppearbeid, fremføringer, skriftlige prøver, innleveringer, caser og arbeid med selvvalgt bedrift. I markedsføring og ledelse 2 er det mer vekt på å beherske skriftlig arbeid og kunne drøfte i langsvarsoppgaver for å vise dybde og forståelse. 
I markedsføring og ledelse 2 er det trekk til muntlig, lokalgitt og skriftlig, sentralgitt eksamen. 

 4. Hvorfor bør jeg velge markedsføring og ledelse 2?
Ved å velge markedsføring og ledelse 2, får du et spennende og levende fag som du vil ha nytte av senere i studier og praktisk arbeid. Alle bedrifter og organisasjoner driver med markedsføring. Du vil hevde deg i arbeidsmarkedet fordi du har forståelsen for hvordan bedriften fungerer, slik at du kan bidra til denne utviklingen og være en verdifull ressurs for arbeidsgiveren din. 

Markedsføring og ledelse passer for deg som vil studere innen markedsføring, IT, reklame, økonomi og administrasjon, entreprenørskap, ledelse, markedsanalyse, statsvitenskap, salgsledelse, eller vil starte opp din egen bedrift.