Bli fadder for ferskingene!

De har klamme hender og flakkende blikk. Til høsten skal nye elever bli tatt varmt imot av folk fra vg2 og vg3.

Aslak trodde han var blitt gæren. Så lærte han å puste gjennom nesa.

Klovner i kamp heter bandet. Et av medlemmene fortalte oss om kraftige indre basketak.

Lang sesong for kort bukse

Når vanlige folk kryper inn i varmedressen i snøføyka, beholder Jacob kortbuksa. I klesveien følger byggfageleven en svært nær slektning

"Den forliste kollapser ikke før han er på tørt land"

Vær nysgjerrig! Still spørsmål! Disse rådene fikk Tangen-lærerne av flyktningen og psykologspesialisten.

Ny podkast: Når maten blir en fiende

Frokost? Nei, takk. Lunsj? Nei, takk. Fredrik vegret seg mot spising i håp om å døyve psykiske plager.

Poeten som løfter oss trinn for trinn

Camilla har et dikt på trappene. "Selv om noen vil kaste meg vekk/ er jeg likevel den jeg er", skriver hun mellom første og andre etasje.

Båtflyktningen som ble norsklærer på Tangen

Evros er dødens elv. Den ville Umut krysse for å få et nytt liv. Navnet hans betyr håp.

Nobelprisvinneren sitter i fengsel. Shabnam slapp unna

-Dette var verre enn jeg visste, sier Mahoor i 3MKA. Hun har nettopp hørt moren fortelle om terrorstyret som fikk henne til å flykte fra Iran.

Det heter utplassering, men er egentlig audition

Lærlingeplass. Det er målet for vg2-eleven Lars Hillesund i rørleggerpraksis.

Unge gründere fra hele Agder samles

Målet er å vinne forteller seks håpefulle gründere fra Tangen. De har meldt seg på Fylkesmesterskapet for ungdomsbedrifter, som avholdes torsdag denne uken.