Ny podkast: Når maten blir en fiende

Frokost? Nei, takk. Lunsj? Nei, takk. Fredrik vegret seg mot spising i håp om å døyve psykiske plager.

Ung mann med kamera - Klikk for stort bildeFredrik Rønning Birkeland gikk på linjen for medier og kommunikasjon. Nå er han lærling på Tangen, der han fotograferer, filmer og skriver for å styrke skolens omdømme. Tangen vgs

I en ny episode av podkasten Tangenfolk forteller Fredrik Rønning Birkeland (18) om sin spiseforstyrrelse. Til å begynne med skjønte han ikke hva som feilte ham, men ved andres hjelp innså han at anoreksien var en del av et større bilde.

Lærling

I dag er han lærling på skolen, der han lager blest om skolen på nettet. Tidligere gikk han i to år på linjen for informasjonsteknologi og medieproduksjon. Det siste året ble svært vanskelig, siden Fredrik hadde det vondt inni seg.

Hør!

I podkasten får du vite:

*hvorfor Fredrik kuttet ned på maten
*hva som skjedde da han ble underernært
*hva problemet hans var på et dypere plan
*hvordan han fikk hjelp til å komme seg
*hvordan han føler seg i dag