Informasjonsmøte om utveksling i Vg2

Alle interesserte 10. klasse- og Vg1-elever i Kristiansandsregionen med foresatte er invitert til et informasjonsmøte kl 18-20, onsdag 11. oktober 2023 i det store auditoriet på Kristiansand katedralskole Gimle (KKG).

Vant i år som i fjor, men var litt treigere

Han fryktet den gamle sprinteren Rayan, men Jens knep seieren i Trappeløpet.

Fikk et gløtt av teknikk-fremtiden

Hvor kan kunstig intelligens føre oss? Dette var hovedtemaet på endagskonferansen Techpoint Future på Tangen, hvor 200 elever og studenter fikk oppleve hva som er på trappene innen teknikk i vid forstand. Her får du deres inntrykk

Ny podkast: God start, spennende fortsettelse

Så står du der. Klam i hendene. Flakkende i blikket. Første dag på Tangen. Hør Julias og Benjamins rapport fra skolestarten.

Ikke dusj? Ikke mobildekning? At dere gidder!

Cleo og Martine er tatt av vinden. Og begge har lagt sin elsk på en 112 år gammel farkost.

Celine på stemmefiske

Hun er 17 år og kan ikke delta i høstens kommunevalg. Men Celine Aas fra Tangen og Unge Høyre har de siste ukene deltatt i debatter på en rekke videregående skoler. Se henne i aksjon på Vennesla.

Lang utdanning, kort bukse

Oppsiktsvekkende funn i fersk forskning: Det er en klar sammenheng mellom realfagsutdanning og et ubendig behov for å blotte beina.

Ja og nei til fraværsgrensa og fritt skolevalg

De møttes til duell foran Tangen-elever. Etterpå oppsummerte Høyres ordførerkandidat Mathias Bernander (H) og varaordførerkandidat Adriana Ruiz (Ap). Svært uenige er de i skolepolitikken.

Høyre vant, Benjamin stemte Venstre

I skolevalget på Tangen innkasserte høyresiden et overveldende flertall, selv om neppe noen ble påvirket av dette slagordet: - Himmelen er blå, helvete er rødt.

Informasjonsmøte for foresatte til elever i vg2

Vi har nettopp ønsket elevene velkommen tilbake etter ferien, og vi vil gjerne invitere til et informasjonsmøte for å fortelle litt om skoleåret. Det er mye nytt på vg2. Både rådgivere og kontaktlærere vil være til stede. Skolen har i år 1237 elever, hvorav 500 går i vg2. Av plasshensyn er vi derfor nødt til å sette opp to møtetidspunkter onsdag 6. september.