Unge gründere fra hele Agder samles

Målet er å vinne forteller seks håpefulle gründere fra Tangen. De har meldt seg på Fylkesmesterskapet for ungdomsbedrifter, som avholdes torsdag denne uken.

Ny podkast: Målet deres er å holde på målet

Hvorfor skal nordmenn si jeg, eg, æ, i eller e? Fordi dialektene er perler i vår kulturskatt. Bare spør Marianne og Magnar.

Søkertall som smaker søtt

Nesten hver tredje ungdom som vil gå på videregående, ønsker seg til Tangen, viser ferske tall for Kristiansand. Dette måtte feires med kjempebløtkake.

Narkotika drepte sønnen - nå roper moren varsku til vg2-foreldre

Hun fikk mange gode råd. Likevel gikk det galt. Snakk sammen, støtt hverandre, er det eneste hun kan anbefale.

Kunne du tenke deg å være eksamensvakt?

I forbindelse med elevenes skriftlig eksamen i år, har vi økt behov for vakter.

Han skriver helst for hånd. Mobilbruk i timene er strengt forbudt.

Bier, Fussball und Auto. Men München har mer å by på: Vi ønsker Felix velkommen til Tangen.

Mobilforbud? Nei takk, svarer elevene. La oss snakke om det, sier rektor.

Ut med telefonene i timene på videregående, anbefaler kunnskapsministeren. Tidligst til høsten kan det komme nye regler på Tangen.

Fram for en god russetid - med hjelp fra foreldrene

Avslutningen på skolegangen skal feires med sunn moro. Tangen ber vg2-elevenes foreldre bidra til dette.

Ny podkast: De fant tidlig den rette

Allerede i videregående alder slo Gunn og Frida til: Gutten de ble kjæreste med da, har de holdt sammen med siden.

Hvem gidder å være samboer etter å ha sett brudebukettene fra skolen vår?

Bryllup uten blomster er verre enn sjampis uten bobler. Det kom klart fram under et show som struttet av giftelyst.