Søkertall som smaker søtt

Nesten hver tredje ungdom som vil gå på videregående, ønsker seg til Tangen, viser ferske tall for Kristiansand. Dette måtte feires med kjempebløtkake.

Narkotika drepte sønnen - nå roper moren varsku til vg2-foreldre

Hun fikk mange gode råd. Likevel gikk det galt. Snakk sammen, støtt hverandre, er det eneste hun kan anbefale.

Kunne du tenke deg å være eksamensvakt?

I forbindelse med elevenes skriftlig eksamen i år, har vi økt behov for vakter.

Han skriver helst for hånd. Mobilbruk i timene er strengt forbudt.

Bier, Fussball und Auto. Men München har mer å by på: Vi ønsker Felix velkommen til Tangen.

Mobilforbud? Nei takk, svarer elevene. La oss snakke om det, sier rektor.

Ut med telefonene i timene på videregående, anbefaler kunnskapsministeren. Tidligst til høsten kan det komme nye regler på Tangen.

Fram for en god russetid - med hjelp fra foreldrene

Avslutningen på skolegangen skal feires med sunn moro. Tangen ber vg2-elevenes foreldre bidra til dette.

Ny podkast: De fant tidlig den rette

Allerede i videregående alder slo Gunn og Frida til: Gutten de ble kjæreste med da, har de holdt sammen med siden.

Hvem gidder å være samboer etter å ha sett brudebukettene fra skolen vår?

Bryllup uten blomster er verre enn sjampis uten bobler. Det kom klart fram under et show som struttet av giftelyst.

- Før var jeg knipser. Nå er jeg mer fotograf.

Hannah har alltid likt å bruke kameraet. Men etter at hun begynte på Bilde valgfag, ble det noe helt annet.

-Jeg er interessert i folk, folk, folk, folk!

Noen ganger kommer det bare "bang". Da vet jeg hvor jeg skal med et manus, sa forfatteren Tore Renberg til Tangen-elever.