Aslak trodde han var blitt gæren. Så lærte han å puste gjennom nesa.

Klovner i kamp heter bandet. Et av medlemmene fortalte oss om kraftige indre basketak.

Lang sesong for kort bukse

Når vanlige folk kryper inn i varmedressen i snøføyka, beholder Jacob kortbuksa. I klesveien følger byggfageleven en svært nær slektning

"Den forliste kollapser ikke før han er på tørt land"

Vær nysgjerrig! Still spørsmål! Disse rådene fikk Tangen-lærerne av flyktningen og psykologspesialisten.

Ny podkast: Når maten blir en fiende

Frokost? Nei, takk. Lunsj? Nei, takk. Fredrik vegret seg mot spising i håp om å døyve psykiske plager.

Poeten som løfter oss trinn for trinn

Camilla har et dikt på trappene. "Selv om noen vil kaste meg vekk/ er jeg likevel den jeg er", skriver hun mellom første og andre etasje.

Båtflyktningen som ble norsklærer på Tangen

Evros er dødens elv. Den ville Umut krysse for å få et nytt liv. Navnet hans betyr håp.

Nobelprisvinneren sitter i fengsel. Shabnam slapp unna

-Dette var verre enn jeg visste, sier Mahoor i 3MKA. Hun har nettopp hørt moren fortelle om terrorstyret som fikk henne til å flykte fra Iran.

Det heter utplassering, men er egentlig audition

Lærlingeplass. Det er målet for vg2-eleven Lars Hillesund i rørleggerpraksis.

Unge gründere fra hele Agder samles

Målet er å vinne forteller seks håpefulle gründere fra Tangen. De har meldt seg på Fylkesmesterskapet for ungdomsbedrifter, som avholdes torsdag denne uken.

Ny podkast: Målet deres er å holde på målet

Hvorfor skal nordmenn si jeg, eg, æ, i eller e? Fordi dialektene er perler i vår kulturskatt. Bare spør Marianne og Magnar.